Activity- / Job-Report
Afternoon for Activities
in ERASMUS+
Thursday, 14.11.2019, 14:00 - 16:00, Room 52
Participants: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, Dz, Vo
Organization
e-Mail, WhatsApp, eTwinning
Meeting Gdansk PL 20191202-07
Profile (Lu Update Band/Song)
Vocabulary: Basic simple and LEGO®
Students are asked to note vocabulary…
Hamburg Winter 2019
Bavaria Autumn 2020
- Tutorial for course in Bavaria
- German Museum, BMW, KUKA
- Driverless Bus
- Participants call
- Guidance
Report duties
Job-Report on demand (20191205)
Jobs:
Line follower (problem-definition; position of coloursensor)
Display with multiple possibilities
ColourKeyCode triggers fork
Fan uses Temperature-, Colour- and Soundsensor)
Difference Project vs Program in LEGO®-software
Changefolder
Personal folder
Administration of BrainBrick
Completion Feedback from last week.
General Report 1. Quarter
Teacher Dz is coaching the teams.
Vo is assisting with Laptop and Camera.
Feedback participants:
One feedback: Anothers feedback:
“Everything fine, except report duties…”. “I like answering questionnaires…”
*“Tasks (also those, created by ourselves) have been difficult today.”
Feedback teachers:
Paticipants have been sharing knowledge concerning Software (project vs
program; saving, opening, sending on BrainBrick) with other teams.
That´s the intended style of an Inventors-Think-Tank.
ICT+ROBOTICs+ETHICs
Choice of Educational Material and Subjects
in Non Formal Learning Environment (elective subjects and courses)
related to the level of intellectual development of students
Aktivitäts-/ Arbeitsbericht
Aktionsnachmittag für Aktivitäten
im Programm ERASMUS+
Donnerstag, 14.11.2019, 14:00 - 16:00, Raum 52
Teilnehmer*innen: Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, Dz, Vo
Organisation
e-Mail, WhatsApp, eTwinning
Planung Treffen Gdansk PL 20191202-07
Profilbogen (Lu Update Band/Song)
Vokabular: Alltag und LEGO®
Schüler sollen Grundwortschatz notieren...
Hamburg Winter 2019 Ti, Ma, Se, Vi, Ad, Lu, Ak, Ag, Dz, Vo
Bayern Herbst 2020
- Unterricht für dortige AG,
- Besuch Deutsches Museum, BMW, KUKA
- Probefahrten Autonomer Bus
- Teilnahmeanfrage (Ti, Vi, Lu, Ak, El, Al)
- Betreuung (Dz, LM, Vo)
Berichtspflichten
Jobreport auf Anfrage (20191205)
Jobs:
Linienfolger (Problemdefinition; Position Farbsensor) (Ti, Ma)
Display bietet vielfältige Möglichkeiten (Se, Vi)
Farbschlüssel löst Schranke/Hebel aus (Ad, Lu)
Ventilator nutzt Temperatur-, Farb- oder Geräuschsensor (Ak, Ag)
Differenzierung Projekt vs Programm in der LEGO®-software (durch Ag an Teams)
Tauschordner (”Baum” vorbereitet durch Vo)
Persönliche Ordner (Baum für Systeme, Speichern und Öffnen, zum Kopieren von Tausch)
Programme auf dem BrainBrick verwalten, z. B. Löschen (durch Ag an Teams)
Ergänzung Feedback von der Vorwoche (Ad)
General Report 1. Quartal (Ak)
Lehrkraft Dz betreut die Teams.
Vo assistiert mit Laptop und Kamera.
Feedback Teilnehmer:
Der eine so: Der andere so:
“Es ist alles gut, bis auf die Berichte…”. “Ich liebe es, Fragebögen auszufüllen.”
*“Die Aufgaben (auch die wir uns selbst gestellt haben) waren heute schwierig.”
Feedback Lehrkräfte:
Die Teilnehmer haben Wissen zur Software (Projekt vs Programm; Speichern,
Löschen, Übertragen auf den Brick) an andere Teams weitergegeben.
Das ist der erwünschte Stil in einer Erfinder-Denk-Fabrik.
Holstentor-
Gemeinschaftsschule
mit Ganztagsangebot
2023 04 03 1622
ICT+ROBOTICs+ETHICs
Inhalte, Methoden, Systeme, Materialien
in nonformaler Lernumgebung (frei wählbare AGn oder Kurse)
differenziert nach Entwicklungsstand der SchülerInnen
Szkoły Okrętowe i Techniczne